måndag 11 januari 2010


Nu är vi äntligen hemma igen! Dagen har varit bra med mycket stressig och tröttsam.
Först kom vi till vårdcentralen, vi var givetvis sena men det gjorde inget för man får alltid vänta ett bra tag innan man får komma in en då. Säkert 30 min senare kom våran trevliga läkare och tittade och lyssnade på Elias. Han bedömde det som att det bara var lymfköttlarna som svullnat upp. Men han hade något på kroppen som såg ut som torra utslag. Vi fick ett recept på en salva vi ska hämta ut imorgon.

Vi var säkert på vårdcentralen över en timme som tur var så hade barnen något att leka med.




Sen åkte vi vidare till Falköping. Vi bor ju i Mullsjö och det ligger mellan Falköping och Jönköping men tillhör Jönköpings län.

Vi insåg att vi skulle bli as hungriga om vi skulle börja handla mat nu, så vi stannade på Mc Donalds och åt! Det var skit gott,det var ett tag sedan jag åt där. Och barnen älskar ju det såklart =)


Mc feast & co =)



ÄNTLIGEN kom vi fram till Willys och kl hade då blivit ca 18:00. När vi skulle in så hör jag rickard rabbla några otrevliga ord. Han berättade att vi inte hade några 5or till vagnarna!!! ÖÖH! BÖÄÄ!!
Vi suckade i kör och åkte för att leta efter en bankomat i okända Falköping. Efter mycket om och men så kunde vi ta ut pengar.
NU skulle vi äntligen handla!
Rickard sprang in först för att växla 100 lappen så vi kunde få våra vagnar.
Sen tog jag en vagn och Rickard en med varsitt barn i.

Shoppa shoppa shoppa shoppa och SHOPPA!

OJ!! två fulla vagnar blev det.. det kändes som folk tittade på oss hahaha
Vi fick faktiskt hjälp av personalen att packa våra varor, så mycket var det!!

Efter en evighets väntat var det klart!

Kassörskan sa
-5982,50 KR!!!!!!!!

Gulp... ahja då får vi banne mig käka hemma och bjuda hem folk!!



När vi kom hem så var det bara att börja packa upp! våran kyl och frys är knöka fulla och vi fick PRESSA in saker i frysen!
2 timmar senare är vi klara.
Jag känner mig som en gnuv utan ben!


Några kassar...


En sollan i påse

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive