måndag 18 januari 2010
Natten blev skit jobbig, Elias vaknade ca 6 gånger. Sista gången gick jag som en sombi och gav han välling.

När klockan ringde så kände jag direkt,detta är en skit dag och jag kommer inte orka gå till dagis med barnen. Men vi alla gick upp och och jag börja klä på barnen kläder, och vi började käka frukost.
Och till slut sa Rickard att han kunde gå med barnen själv eftersom jag varit uppe så mycket inatt.
Jag kände att det skulle vara underbart att få sova lite till innan Rickard drar till jobbet.
Men samtidigt så ville jag ju givetvis vara med på Elias första dag på dagis. Men jag vet att jag skulle vara helt slut om jag inte tog chansen att vila ut nu.
Så Jag hjälpte till att klä på barnen ytterkläderna också, sen åkte Rickard med våra älsklingar.

Jag fick sova ca 2 timmar från och till, Jag vaknar mycket lätt och det räcker med att en katt springer förbi sovrummet eller att diskmaskinen gör något ljud.

När Rickard kom hem satt han vid datorn ett tag och Elias fick titta lite på Teletabis.

Jag vet inte riktigt vad jag har för läsare där ute men jag vet att ni är ganska många och att ni bor i olika städer. Men om ni någon gång har blivit sviken av den ni älskar mest av allt i världen, så kan det vara svårt att hitta tillbax till allt igen och kunna känna sig trygg och må bra med den man har vid sin sida.




Jo, Rickard och jag har gått igenom mycket. Men eftersom detta är min blogg så tänker jag i inte skriva hur han känner.
Allt jag kan säga i detta inlägg är att han svikit mig gjort mig mycket illa ( absolut inte fysiskt)

Jag är en hård tjej som kräver mycket av den jag är tillsammans med, och om någon gör mig illa så får den personen höra EXAKT vad jag tycker och tänker, och det är inte alltid vackra ord.
Men sen har jag en en egenskap som jag gillar hos mig.
Det är att ALLTID förlåta... man kan ha svårt att komma över det som har hänt, man kanske inte ens orkar fortsätta att leva med den personen som svikit en.

Ok! det kan man ju förstå. Men kan man förlåta? för mig är inte förlåta samma sak som att glömma eller acceptera.
För mig handlar det om att inte hata eller vara arga på personen, och ha ett mänskligt förhållande med varandra.
Många tycker man aldrig ska älta det gamla, och visst! om man bestämt att gå vidare så bör man inte dra upp det gamla.
Men ibland är det så infekterat och det kan göra det så grymt ont, att leva och bara låsas att man glömt allting.
Nej, jag tycker det är mycket bättre om man kan hitta en balans mellan allting. Ibland måste man få prata ut, utan att det blir massa bråk och slagsmål... men givetvis får detta inte vara varje dag.
Det bästa är om man kan prata med vänner och utomstående också.. Men aldrig ta emot råd av dem, det är bara du som vet hur du känner och hur du mår.

Okej, Jag ska inte berätta allt som hänt mellan mig och Rickard idag. Men är det någon som känner sig ledsen, och kluven så är jag någon som kan lyssna så maila gärna mig Zabina.svensson@hotmail.com

Så när Rickard satt vid datorn så spelade han musik som fick mig att tänka tillbax till den tiden det var så sjukt jobbigt. Och plötsligt kände jag mig arg som en monster och ledsen som jag vet inte vad.

Mitt hjärta slog jätte snabbt och jag fick nästan panik, Rickard försökte få mig att krama honom och han undrade var det var med mig.
Men jag teg, men sen kom tårarna och sen var det mest att bara sitta och stirra rakt in i väggen medans jag drack mitt te.
Så jag kände bara HAT mot honom, men det bästa är att det går över väldigt snabbt.

Så nu när jag sitter här och skriver så är jag på mycket bättre humör.
Kanske är det så om dagen börjar såhär så blir det bättre senare idag???

Jag hoppas ni mår bra idag, nu ska jag dricka lite mer te.
Sen är det snart dags att hämta Emilio, och Rickard drar till jobbet.

Hörs sen! Puss =)

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive