tisdag 12 januari 2010
Heej! och godkväll sötnosar. Nu är jag hemma igen och haft en helt okej kväll!
Nu när jag kom hem så hade Rickard min älskling städat hela groventren!!! det var jätte fint och inte alls så äckligt som innan.

Han hade även städat och skurat golvet i kök och vardagsrum =)
Stackare, han borde vara helt slut efter att gått upp kl 03:50 och sedan jobbat till 14:00. Och när han kommer hem så får han ta barnen så jag kan dra och jobba.
Och inte nog med det, sen städar han men två barn omkring sig!
det blir 10 Z av 10 möjliga!! hahaha ( Z står för Zabina såklart) ;)


Så fort jag kom hem så började jag steka ägg. Jag var så sugen på stekt ägg hela kvällen, så det skulle jag bara ha!!




Jag fattar inte vad som hänt med barnen, nu är vi i en ond cirkel igen. Det var jätte länge sedan vi var i denna onda cirkel, men nu är vi där och det är sååå tufft!

Den onda cirkeln är att barnen vägrar sova och är uppe till tio på kvällarna och sedan sover länge på dagen. Det blir jätte fel!!! dagis börjar 09:00 och det är omöjligt att få upp Emilio och Elias då. Dom kommer bli arga, gnälliga och hela dagen blir katastrof!!!!!!!!
Men jag antar det är så man måste göra för att komma in i den normala rytmen igen.
Det som har gjort denna onda cirkeln är givetvis julen och nyår. Sen har Emilio något som kallas nattskräck som dom flesta barn får någon gång. Och Elias börjar drömma och har plötsligt blivit jätte rädd för att sova ensam.
Ahja så är det med ungar, super jobbigt. Och ändå vill man ha en till *hihihi*

Nu ska jag surfa runt och glo lite på nätet, Hörs sen!

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive