måndag 11 januari 2010
Japp, idag är det en sur dag. Jag stör mig på allt och bara är trött på allt.
Igår kissade Findus eller om det nu är en FindusLina inne. Jag har aldrig varit med om att katter kissar inne när dom en gång blivit rumsrena. Men hon/han gjorde det igår, jag sökte direkt på google och hittade massa med orsaker det kunde vara

protest! typ förändringar i miljön som en ny katt, en ny familjemedlem, en ny katt hos grannen kan få katten att kissa inne.
Också löpande katter i grannskapet kan vara orsaken.
Eller så har kanske katten tröttnat på att vara innekatt. Kastration hjälper endast i en del fall.

Prova att byta kattsand och rengöra kattlådan ofta, byt typ av kattsand. Gör den plats katten kissar på mindre attraktiv. I sängar kan du lägga tunn prasslig plast. Rengör förbjudna platser med rengöringsmedel. Syselsätt katten med leksaker, tillbringa också tid tillsammans med katten varje dag.

Detta stod på Agrias hemsida.

Frågan är vad det är?? tror det är för hon löper, om det är en hon.
Men vi får testa lite olika saker då.

Så igår kväll när jag kom hem så fick båda katterna åka ut i groventren , men innan vi skulle sova så öppna vi dörren till tvättstugan så dom fick extra mycket värme.
Men när vi lagt oss så vaknade jag av något som lät, då var det katterna och krafsade på dörren och gjorde allt för att få komma in.
Jag väckte Rickard och frågade hur vi skulle göra, tillslut bestämde vi oss för att slänga ut dom i groventren igen!
Jag vill INTE ha en katt som kissar överallt i huset, kläder,mattor,soffan och kanske sängen!!? nej UCH.. vi måste ta tag i detta NU! så jag är trött efter allt bökande under natten.





haha varför kan inte mina katter kissa och bajsa på toan??
fast på andra sidan... njee det skulle vara rätt äckligt.
Tänk om katten sitter där och är lös i magen?! fyyy hahahah
Nje, dom får klara sig med en vanlig låda och lite sand!


Vad skönt att jag gjorde en lasagne igår, så slipper jag ställa mig och göra mat nu.
Kl: 15:30 fick vi tid hos läkaren med Elias. och efter det borde vi STOR HANDLA!!
det är kul, men jobbigt också.. speciellt med två två guttaperkabollar som ska vara överallt och ingenstans =P
Ahja, hos läkaren ska vi kolla upp hans knölar på halsen.
När Emlilio fick höra det så sa han.

- Ska Elias till doktorn? Jag vill me!! jag har med såna som Elias.

Jag satt för tillfället på toaletten och gjorde nr 2, jag tittade upp på Emilio och sa.
- kom ska jag känna om du har såna som Elias.
När jag kände på hans hals så tyckte jag allt att han hade en också. Jag vet inte om jag inbillar mig eller om det är något annat jag känner, jag blir så fixerad när det är något. Men jag får säga till läkaren hur allt är, så får han känna på Emilios hals också.. kanske min med??

* känner på min hals*
Hum.. tycker jag känner något litet på mig med.
NEJ Zabina nu får det vara nog, dags för mat och sedan en dusch!

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive