fredag 15 januari 2010


Jag och Rickard ligger här i sängen och pratar lite. För ett år sedan och en dag blir det nu eftersom klockan är över 00:00.
Så åkte Rickard av vägen med våran bil, han voltade och det kunde gå riktigt illa.
Jag glömmer aldrig den morgonen när vi bråkade. Rickard åkte iväg utan att vi blivit vänner. Plötsligt ringde mobiltelefonen när jag låg och sov, jag kände på mig att det var Rickard som ville säga förlåt eller något, så jag tänkte att jag inte orkade just nu, så jag försökte sova vidare. Han fortsatte och ringa sen blev det tyst ett tag. Plötsligt ringde hem telefonen också, jag kände direkt att något inte är som det skulle. Jag skyndade mig att svara!
Då hör jag en förvirrad och gråtande Rickard i andra ändan.
och att Rickard låter så rädd och ledsen är inte vanligt.

- VAD ÄR DET? säger jag.
- Baby, jag har krockat bilen.
- VA?? va?? säger du skriker jag förtvivlat.
i samma stund så lugnar jag ner mig eftersom jag hör ju att han lever.

Det var riktigt äckligt och hela jag darrade och grät. Men denna gång var det inte Rickards tur att lämna oss och världen. Och tack gode gud för det!
jag är säker på att hans skyddsänglar var med honom hela tiden! Han klarade sig helt från skador, dock har han fortfarande ont i ryggen ibland. Bilen gick inte att rädda, det blev skroten för våran lilla Saab.

Varför skriver jag detta nu?
Jo, för dagen där på med bara en timmes mellanrum, så händer en olycka med en 20 årig kille utanför Mullsjö. Han bor bara en bit från oss, vi har ingen aning om vem han är/var. Men han frontalkrockade och dog av skadorna på plats.
Det är alltid sorgligt när sådant händer, men både jag och Rickard kände extra mycket för just han. Just för att det lika gärna kunnat vara Rickard...
Rickard fick leva, den 20 åriga killen fick inte...

Vi tänder ett ljus för han och hans familj här i Mullsjö.
Så många gånger jag tänkt att jag velat gå dit och skriva ett anonymt brev eller tända ett ljus för honom. Men har aldrig gjort det....

Ikväll ska jag be för hans familj, och jag ska krama Rickard extra mycket.

Godnatt!!

*KÄRLEK TILL ER ALLA SÖTA LÄSARE*

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive