torsdag 11 mars 2010
Uch, jag måste fixa håret någon dag.
Tänkte göra en lite jämnare färg hos mina älskade Gina! Så kan jag ha såna fina vågor i håret som jag har på bilder nedanför. Tycker inte det ser så snyggt ut med alla dom färgerna jag har i mitt hår nu.

Kollade på Bella and Tyra show, tyvärr så laggade hela programmet så man såg ju typ ingenting. Men tyckte dom gjorde ett bra jobb av det jag såg, duktiga tjejer med trevliga mål.

Har även kollat på Hv71 mot Färgestad och det slutade 2-2,snart börjar slutspelet och man kanske ska bli lite mer engagerad i spelet då.

Imorgon är det Fredag, vi har inga planer då. Men på lördag har vi bjudit hit Emilios dagis kompis Hannes och hela hans familj,så är alla friska så kör vi på det.
Mamma bjöd oss samma dag på middag på ett nyöppnat vandrarhem,men vi får tacka nej eftersom vi redan är uppbokade. varför ska allt ske samtidigt???!

Jag har läst lite på kissis blogg idag, och jag blir både iriterad och full i skratt när jag ser hennes töntiga åsikter och kommentarer ;)
Det roliga är att hon skriver om sådant som hon inte har en aning om.
Men det jag stör mig på och är ännu värre är när dom små fjortisarna som håller med henne börjar skiva samma skit,antagligen för att vara häftiga och coola,jag brukar inte bry mig, men ikväll kommenterade jag några.
Jag känner att jag verkligen vill säga hur underbart det är att vara mamma och även än ung mamma. Och då säger vissa " Men lev livet först" ja ja ja ja, men jag lever livet MED mina barn! Jag och Rickard lever livet med våra barn och det är helt fantastiskt!!!! sen när barnen är i tonåren så är jag och Rickard fortfarande unga och kan göra massor med resor och upptäckter ihop. Och då har man mer pengar än man hade när man var 20 och har möjlighet att göra helt underbara resor! ?
Att skaffa barn är det bästa jag gjort och visst kan det vara en fördel att vara lite äldre en 19 som vi var. Att vara så ung som 16 eller yngre tycker jag inte är bra, man är ju ett barn själv då,men blir det nu så, så är det bara att kämpa och man bör se till att man får mycket hjälp.
Men att vara en gammal mamma kanske inte alltid är det bästa och roligaste heller...
Jag vet att jag är en kanon mamma och jag kan ge mina barn det viktigaste som dom behöver och det är KÄRLEK! love love love love!
Och det kan man banne mig ge både som ung och gammal mamma!

Sov sött nu och extra många kramar till alla starka och unga mammor där ute!

Puss puss

1 kommentarer:

sanni sa...

damn göra så stor sak av de ? oj då råkade jag ju läsa fel! sa jag inte nyss under 18 år ?
och då menar jag MAMMOR som inte har någon pojkvänn som får göra allt SJÄLVA! ja du hade pojkvänn som kunde hjälpa dig med att försörja barnen medans du stannar hemma och tar hand om dom, JA DE ÄR JU SKIT BRA HAR INGEN TING EMOT DE! ni är fortfarande tillsammans och har säkert ett skit bra förhållande! menar mammor som är singlar och unga, barnen då ? dom har ingen pappa, ingen pappa att se upp till! så nej som du nu gjorde är inget PROBLEM!, dom inte nu mig om hur jag tycker, även om jag bara e 14 år kan jag tänka riktigt smart!

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive