söndag 7 mars 2010
Hej hej och hå! hade ni en trevlig lördag nu då?
Själv var det jätte mysigt igår, dock är det tufft att barnen var så upp i varv.

Det var så trevligt att träffa min farbor hans fru och kusinen Johanna! med den stora kusinen Viktor var tyvärr inte med. =(

Det var dock lite jobbigt att se att farbror blivit så dålig, han har ju också cancer, haft det i 10 år.....med han vet man hur läget är och det är tufft.
Det var jobbigt att se att han inte hängde med längre, och hur olik sig han blivit... det är en skrämmande sjukdom och så oförutsägbar.....Men det var så skönt att prata med Johanna som vet hur det är och levt med det länge, men hon har det givetvis också riktigt tufft ...

Vi åt god fisksoppa när vi kom dit och vi åt tårta och sjöng för min gamle far ;)
sen tog jag,pappa,Johanna,mamma, Eva och Elias en promenad på vättern, det var så härligt med solen och det kändes bra att prata ut med Johanna.

Undertiden var Rickard och Simon hemma och fixade med en dator och Emilio kollade på film. Farbror vilade...

När vi kom in så började vi kämpa i köket!
först körde vi igång med förrätten sen fortsatte pappa och mamma med middagen och vi andra efterätten. Så vi alla hade fullt upp i köket hehe

Sen så tog vi ett glas vin och skålade och Eva hade gjort ett gott tilltugg med parmaskinka med en god röra i.

Sen var det dags för förrätten, en jätte god räkcocktail med goda tigerräkor! *mums*
Och efter det så åt vi älgkött och potatis,sallad och sås ;)
Sen blev det varm fruktsallad med riven vit choklad över med glass såklart!

Det var trevligt men lite stressigt och kämpigt när barnen var så trötta och jobbiga.Johanna följde med oss och sov i vårat hus.
Så när vi kom hem så somnade Elias direkt,undertiden la Rickard Emilio.

Jag och Johanna satt och tittade på en film från 91 och 92 när vi var små. När vi springer runt på landet och badar och grillar osv...
Det var härliga minnen och det känns både roligt och sorgligt, det är ändå en tid som aldrig kommer igen. Friska föräldrar hade man då, och vi var små utan några problem.
Vi pratade och sedan blev det sängen...
Nyss åkte dom hem till Skåne igen efter tagit en fika hos oss.



Gamla pappa på 60 års dagen!!!




Tårtan med stora goda hallon i!

Elias fick rosen, efter Emilio spottat ut den haha..


Den goda varma fruktsalladen

Johanna,farbror Staffan och Emilio

1 kommentarer:

Gabbies sa...

Hej! Hos mig kan du tävla om en snygg retroklocka: http://gabbies.myshowroom.se/tavling-vinn-retro-plastic-klocka/ Rösta gärna på mig i veckans blogg här också: http://itisme.blogg.se/2010/march/finalisterna.html
Tack på förhand!

Ha en toppenhelg!

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive