onsdag 31 mars 2010


Jag har damsugit hela huset så jag har fått ont i ryggen! Men damsugaren är super bra och trotts att den kostade väldigt mycket så känns det kanon. Jag älskar borstarna som den har så den inte skrapar mot golvet som dom flesta andra damsugare gör!
Och vem vill ha repiga golv??
Ne,så jag är nöjd med köpet idag!

Barnen somnade vi 20:00,Elias var svår att söva men Emilio somnade ganska snabbt.
Men för bara för 30 min sedan så vaknade han som han brukar göra. Han liksom börjar gnälla och jämra sig och ibland sätter han sig upp och börjar gråta. Jag har alltid trott det var något som hette nattskräck han hade,men sen när vi fick veta att han är trång i halsen av halsmandlarna och har stora tonsiller eller adenoid,så tänkte jag att det är därför han sover så dåligt.

Men nu när jag sitter här och läser om Nattskräck så ser jag att allt hänger ihop ju!

En vanligare orsak är att barnet har svårt att få tillräckligt med luft när det sover. Det leder oftast, men inte alltid, till snarkningar men också till en ineffektiv sömn. Även om barnet sovit hela natten kan det vara trött eller vad man kallar ”övertrött” (rastlös, överaktiv) på dagarna.
En läkarundersökning är därför alltid motiverad om ett barn har nattskräcksattacker ofta eller visar tecken på trötthet på dagarna. Snarkar barnet också, eller sover med öppen mun, finner man hos förskolebarn oftast stora tonsiller eller adenoid (”körtel bakom näsan”) som förklaring. Men även andra avvikelser i näsans och svalgets anatomi kan ibland förklara det hela.

*KLICK* där ser man!
Källa: http://www.eckerberg.se/nattskrack.html

Han ligger bredvid mig nu och sparkar lite med benen och får ingen ro alls. sätter sig upp då och då och säger mamma, jag fattar inte riktigt om han är vaken eller ej...
Men jag kan inte göra så mycket än att bara finnas här för honom.
Imorgon ska det bli kalas för dagis fyller 10 år. Dom ska ha maskerad och äta gott!
Vi hade tänkt att åka till landet tidigt imorgon men givetvis ville vi inte ta ifrån dem detta kalas så efter festen så åker vi istället!
Emilio ska vara utklädd till spindelmannen och Elias tror jag att jag gör till en påskgubbe bara. Det är så svårt att klä ut dom små,dom bara sliter av sig allt haha


Emilio påskkärring 09

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive