torsdag 25 mars 2010
Godkväll mina söta bloggläsare!
Det har gått bra idag, jag åkte in och hälsade på Rickard på hans jobb. Efter det så åkte jag till Maria som jobbar på den salongen som jag ville göra mina ögonfransar på. Hon var super trevlig och en glad polsk kvinna. Hon hade massor med trevliga behandlingar för hyn och snacka om att man blir sugen på allt och lite till...
När jag varit där så gick jag och åt en hamburgare ( BARA hamburgaren inga pommes ingen läsk)
och sen handlade jag lite basvaror på Willys som låg i närheten. Efter det så hade jag tid över innan Rickard slutade jobbet så jag åkte upp till en affär som heter Olssons! Där tittade jag mest, men köpte en tröja till Mille,en body till Elias, dom fick också varsitt mjukt "svettband" med spindelmannen tryck på!
en scarf till Rickard och ett linne till mig.

Sen kom Rickard och mötte mig där sen åkte vi med två bilar hem till Mullsjö för att hämta alla 4 barnen.

Tyvärr blev det inga våfflor eftersom barnen åt det på dagis,så vi beställde pizza istället =P
Sen åt vi glass några timmar efter och klockan 19:00 kom deras pappa och hämtade dem.
När barnen åkt så fick jag ett ryck och började rensa min garderob!
bra va??
Rickard la barnen och allt började lugna ner sig,men just som jag skulle lägga in min fina röda tröja med puff ärmar så hör jag Rickard skrika

- ÄLSKLING FORT!!!!!!!!!!!!!!

nej nej nej tänker jag,för jag vet exakt vad det var som hände där inne!

Jag öppnar dörren och där står Elias och spyr MÄNGDER!!!!!!!!!!
kändes som jag själv skulle spy ,Rickard lyfter in Elias i duschen och jag tar av han alla kläder och får tvätta av han allt. Rickard städar upp allt i rummet och sen moppar det.

Vi byter i sängen,sätter på en tvättmaskin och försöker trösta Emilio som gråter och jämrar sig.
Jag tror Emilio är rädd för att spy exakt som jag var när jag var liten. Det var så TRÅNGT i min hals,så varje gång jag skulle spy höll jag på att kvävas. Och det berodde på att mina halsmandlar satt så tätt.Så än idag är jag fortfarande rädd för att spy ... Sen tycker nog alla det är äckligt och obehagligt!
även om jag fortfarande blir förvånad av känslan hur lätt det är att spy nu så är jag rädd. Kanske Emilio känner likadant?

Elias har spytt tre gånger redan men vi har bara bytt i sängen två gånger,så det ser ju ut att vara en maginfulensa,en kraftig sådan också. *SUCK*

Jag har käkat två vitpepparkorn det var dom ända som fanns kvar,så jag får hoppas på det bästa nu.
Den värsta som kan få det är ju Elias för han kan aldrig säga till när det kommer och därför får man tvätta,städa och feja varje gång. Och man vågar inte ha han nära en matta,soffa eller säng när han är dålig.

Happ, det blir nog till att bara vara hemma i helgen nu då :( vi som var bortbjudna. Men men så är livet =)
Snart dags att söva natti natti

PUSSS

Elias och L leker lite på Elias rum.


Storebröderna har nästan däckat framför Tv:n

GLASS
Min garderob... men den är finare nu kan jag lova =)

Mitt fina påskpynt hahaha

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive