måndag 22 mars 2010
Haj och hå söta läsare, jag har just lagt Emilio i hans rum och vi somnade båda två såklart! Jag vaknade nu och känner en sån där jobbig känsla i kroppen. Hjärtat bankar och jag mår illa och är yr... =(
Har pratat med Hannes Mamma idag (Emilios dagiskompis mamma) och hon ska börja jobba extra på det jobbet jag jobbar på!
Det var jag som tipsade henne och min chef nappade på det. =)
Så på Torsdag ville hon att Hannes mamma skulle går bredvid,men egentligen kan inte hon då eftersom hon måste ha barnen. Men hon frågade mig om jag kunde hämta dem från dagis vid 18:00 och sedan skulle hennes man komma och hämta dem vi 19:00 hemma hos oss.
Men jag sa att jag inte tyckte dom skulle behöva gå på dagis så länge,så jag sa att jag hämtar alla 4 barnen samtidigt vid 15:00 och sen får dom stanna tills hennes man kommer och hämtar dem.
Hon blev otroligt tacksam och lycklig.För mig är det en given sak,jag tycker man ska hjälpa varandra med barnen.

På Torsdag ska min mammi göra sin andra behandling på sjukhuset,så då ska jag hämta henne efter den.

Nu ringde mamma precis och sa att hennes vän Kerstin kunde hämta henne istället. Så nu blir det inte något med det. Huvudsaken är att hon inte tar någon buss eller något sådant efter en sån behandling.Man brukar ju blir helt slut efter den och det är nog tufft känslomässigt också!!
Imorgon ska hon titta på sitt "nya hår" som dom flesta vet så tappar många håret av cellgiftsbehandlingen och då vill ha något på huvudet för att slippa vara flint.
Mammi har valt att bära sjal ibland och peruk ibland.
Det är ju givetvis tufft för henne,samt som det finns snygga och bra peruker som ser så verkliga ut idag.
En del använder ju peruk fast dom inte behöver,just bara för det så mycket snyggare.
Men vet ju själv att löshår kan vara riktigt snyggt,jag har själv haft det en gång i tiden och var helt beroende av det. Men idag har jag mitt egna hår till 100% och det är skönt att inte ha ett beroende.


På denna bilden har jag löshår =)


Sitter och tittar på det sista mellan TIMRÅ och HV71!
Timrå leder med ett mål,så vi får hoppas att hv kommer igen och tar det ;)
Dom leder ju två matcher mot dem och det är ju positivt!! hej heja hÅÅÅÅvee!!

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive