onsdag 17 mars 2010
Hej bloggen!

Jag har haft fullt hela dagen idag,jag åkte till jobbet med bilen kl 07:00. Sen kom Rickard till Habo där jag jobbar (ca 1 mil från Mulljö) vid 13:00 och tog bilen till sitt jobb.
Dagen gick snabbt som vanligt och det var lika roligt som jag tyckt innan, idag bestämde min chef att det var dags för mig att få delegering. Delegering får man när din chef samt sjuksköterska tycker att du har reell kompetens att utföra uppgifter som att ge medicin till vårdtagarna.
Så jag fick en pärm av sjuksköterskan och ett papper, som ett litet "prov" kan man säga. Det var ganska svårt, en del saker hade jag ingen aning om och andra saker var helt självklara. Hon sa att hon skulle komma och gå igenom allt med mig om det, men antagligen hade hon så mycket att att göra så hon inte han det.
Så imorgon kanske jag ska kanske hon hinner :P




Jag tog mig hem med buss och sedan hämtade jag mina barn på dagis och vidare hem till huset. Barnen åt kvällsmat och tittade på tv,sedan var det dags att sova.
Jag fick alltså jobba imorgon också och det känns kanon. Hit med fler timmar!!!! ;)
Pengar är gött och även komma ut och träffa trevliga människor och mina goa gamla gummor och gubbar!

Träffade en söt tjej idag, hon gick bredvid för att lära sig att arbeta där jag jobbar.
Hon är 19 år och en duktig brud som verkligen vill lära sig,hon jobbar även lite på dagis ibland. Jag frågade henne om hon var intresserad av att vara barnvakt någon gång och det var hon absolut!! haha,det tyckte jag var trevligt. Hon följde mig till bussen efter jobbet och hon fick min mailadress innan vi skildes. Skulle vara trevligt att lära känna denna unga tjej ,hon värkar vara en kanon tjej =)

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive