torsdag 4 mars 2010
God morgon! kul att läsarna stiger igen, hoppas ni mår bra idag.
Bättre än mina ungar?? mm gissa vad?
DIARRÉ!!
Emilio vaknade på natten och gick på toan och det lät inte roligt kan jag säga er! FY han lät som det var en vuxen karl som satt och sket.
Sen var det en lugn natt.
Men nu på morgonen så vaknade Elias redan vi 06:47 och vägrade dricka välling, det är ganska ovanligt men sen kom förklaringen. Det började bubblade och låta i blöjan på honom och det lät inte heller trevligt. Rickard fick äran att gå och byta den blöjan, när han kom tillbaka så sa han.

- Jadu Älskling, alla dessa år jag bytt blöjor så har jag aldrig bytt en sån vidrig blöja innan.


Rotavirus

är en vanlig orsak till magsjuka och kan i vissa fall leda till svåra diarréer. I första hand drabbar viruset barn och sprids via händer och kontakt med avföring och smittade föremål. Besvären börjar ofta med kräkningar. Sjukdomen är självläkande och pågår knappt en vecka. För att inte torka ut ska man dricka mycket. Små barn behöver ibland ges vatten med sked.


Symtom

Besvären börjar ofta med kräkningar och feber. Efter ett par dagar får du en vattentunn diarré medan kräkningar och feber klingar av. Det är vanligt att ha ont i magen. En del känner sig förkylda.

Normalt är man frisk efter fyra till tio dygn. Det är vanligt att man blir sjuk igen, men första gången man infekteras brukar vara den värsta.

Det är det dom har, garanterat!

Just nu så sover Rickard och Elias.
Emilio och jag sitter framför tv:n , vi ska spela lite wii tillsammans har jag lovat honom.

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive