tisdag 2 mars 2010
Nu tror jag att barnen är friska! och med mig händer det inget mer, jag har inte ont i magen idag alls. Tänk om jag faktiskt klarat mig? tänk om det var för jag åt vit pepparkornen??
i så fall är det första gången jag klarat mig ifrån den vidriga influensan!

Idag har jag, Rickard och ungarna varit ute i solen! Vi tog en runda till kyrkogården och tillbaka. Det var härligt ute, bara man har på sig varmt så är det kanon.



När vi kom in så gjorde jag egna biffar med potatismos och sås, det var så gott! Husmanskost är klart det bästa i längden ;)
Jag sa till Rickard att det skulle vara kanon om man var ensamma en dag, och kunde göra massor med mat som: soppor,köttfärsbiffar,lasagne,köttgrytor m.m och sen bara frysa in.
Tänk vad skönt att kunna ta upp RIKTIG mat när man inte orkar göra något.

Ska ringa mamma nu tänkte jag och fråga hur hon mår, imorgon åker hon till Linköping för att få efterbehandling och för att ta flera prover.
Tankarna är många och man vågar inte tänka på allt hemskt,så jag försöker bara tänka positivt! Jag tror det är för overkligt något annat....

Dagarna är sega och tråkiga, inget kul som händer. Och nu när barnen varit dåliga så har man inte kunnat göra något. Jag läste på kyrkans hemsida att det finns öppet hus för mammor med små barn några gånger i veckan. Jag har tänkt gå på det många gånger men aldrig blivit av. Men nu tror jag att det ska bli av, jag är för en social tjej för att gå hemma bara. Jag hoppas jag kan få komma igång med jobbet eller få något genom arbetsförmedlingen, ska dit nu på fredag.
ojoj nu vaknar Elias och är arg... hörs sen! =)

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive