söndag 21 februari 2010
Hej hej söta läsare!! ojojojoj vilken kväll och dag. Var ska jag börja?

Det gick super bra att åka in till stan igår kväll, det var halt på vissa ställen men jag körde lugnt och försiktigt. När jag äntligen kom fram till Elin så fastande jag i snön såklart och jag var inte glad, jag var ute och försökte fösa bort allt snö med fötterna. Så all snön kom in i skorna och jag var dyngsur!
Vi hittade en liten plätt där min parkering fick bli efter mycket om och men. När vi kom in så fanns det några nya ansikten och några gamla, det var jätte mysig förfest med mycket skratt och stoj. Jag glömde tyvärr kameran i bilen så jag lät alla andra ta massor med kort som dom får skicka till mig sedan =)

Vi åt och vi pratade och drack, när klockan började bli lite efter 22:00 så började vi dra oss till krogen där vi beställt bord, jag tog min bil med 4 stycken andra. Och dom andra fick vänta på en taxi!
Vi kom fram till krogen och fick gå in gratis, där inne väntade bokade bord med massor med dricka och snacks. Vi börjar dricka och festa loss och givetvis dansa som galningar!
Jag gick hem lite tidigare än dom andra, då jag var lite orolig när det gällde vädret. Jag tackade Elin och kramade och pussade henne och vinkade till alla andra också.
När jag gick ut så var det massa poliser som stod där och även mycket polisbilar runt om.
Jag började snacka med en av polis killarna som stod och tittade på allt folk som ramlade omkring och var fulla.

Jag frågade hur han trodde vägarna var mot Mullsjö, och om han tyckte jag kunde åka hem eller stanna hos mina föräldrar i Jönköping.
Vi pratade även om polis yrket och han gav mig lite tipps när det gäller att komma in på polishögskolan.
Jag gick till bilen och körde hem mot mamma och pappas hus, när jag just skulle svänga in på deras infart så ser jag att pappas tjänstebil står jätte långt ut på uppfarten och att jag knappt får plats.
Jag hejdar mig och stannar mitt framför uppfarten, men jag bestämmer mig snabbt för att jag försöker ställa mig efter tjänstebilen ändå.
Men det var omöjligt att köra utan någon fart, jag slirade och kommer INGENSTANS. Då tänkte jag att jag kunde backa ner och ställa mig längre ner på gatan istället, men istället för att komma rätt neråt så kommer jag snett och rakt in i en snöhög. Nu var det helt kört!
jag satt F A S T!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag kände hur ilskan och paniken började komma, klockan var ca 01.00 och jag ville inte säga till pappa att komma ut och hjälpa mig, eftersom båda mina föräldrar var i mot att jag skulle åka in ,och att pappa varnade mig för att fastna någonstans, så jag skämdes och orkade inte höra alla ord och visor om hur illa det var att jag hade åkt in.

Jag ringde Rickard och beklagade mig,han försökte hjälpa mig via telefonen men det gick ju inte bättre. Plötsligt kom jag på att kanske min bror är hemma,även fast jag vet att han brukar vara ute.
Jag ringde honom och fick svar, tack gode guuud!
Efter 5 min kom Simon ut och var beredd att hjälpa mig ur denna knipa.
Vi kämpade och kämpade, han knuffa och jag försökte köra, jag knuffade och han försökte köra. men NEJ!, vi var fast...
Då kom Simon på att det fans grus en bit bort, så vi gick dit med en släde och fyllde den med grus. Vi strödde omkring överallt och försökte igen, första gången gick det inte. Vi la dit mer och då rörde sig bilen lite. Simon körde och jag puttade som en galning, jag kände att jag inte hade någon känsel i benen längre, eftersom snön var så pass djup så räckte den upp till midjan på mig. Efter mycket om och men så fick vi ur bilen från snöhögen. Vi tyckte båda att det var bäst att backa ner den till slutet av gatan. Vi hade inget val, vi fick stå där tills nästa dag. Vi insåg att inte en ända bil kommer komma förbi min, men vad skulle vi göra då??
Vi började skotta en liten ficka att parkera i, och lite bättre blev det faktiskt. Simon hjälpte mig att ta in grejerna jag skulle ha med mig in och så gick vi in. Jag gick in på toan och gjorde mig i ordning för natten och sen gick jag in och la mig, jag tog två stora täcken över mig men jag frös som jag vet inte vad ändå.
Mina ben var helt röda och jag hade knappt någon känsel alls kvar...
Jag pratade med Rickard och klockan var ca 02.30, vi sa godnatt och jag somnade.

RRRRRRRRRRING! jag vaknar med ett ryck av att min mobil ringer, jag ser att det står att det är Elin som ringer men när jag svarade så är det är en kille med grov brytning i andra ändan, han frågar mig om jag känner den som äger denna mobilen. Jag förklarade vem hon var och såg ut och vad han skulle göra med mobilen.
Vi la på, KLANT ELIN tänkte jag som somnade.

Jag sov hela natten sen, jag vaknade till då och då, men jag fick absolut sova ut. Jag gick upp vid 11.00 och tittade ut genom fönstret! ojojoj det var inte lite snö som kommit under dom timmarna jag sovit.
Jag såg min lilla pappa kämpa med skottningen helt ensam,Jag pratade med Simon och vi gick ut för att hjälpa till. Pappa var inte jätte glad att se mig, han började direkt snacka om att det inte var bra att jag åkte i går kväll.
Och när jag frågade var jag skulle börja skotta så sa han :

- Du kan skotta fram din bil där nere.

Jag kände att jag bara hade lust att gå och göra det för att sedan åka hem, men jag sa ganska glatt.

- jaja, det kan jag göra sedan nu hjälper jag dig.
Och det gjorde jag, jag skottade och skottade och skottade och skottade i säkert 2 timmar. Jag hade jätte mycket kraft och jag kämpade verkligen. Simon hjälpte mig att skotta fram min bil och sen fortsatte vi för fullt hos mamma och pappa.

Jag gick in till mamma och pappa för att dricka vatten för att sedan åka hem, mamma stod och gjorde hemgjorda köttbullar som hon skickade med mig + potatis och lite annat.
Jag gick ner till min bil och satte igång den, jag började skrapa bort all is på rutorna och sopa bort all snön. Sen satte jag mig och skulle åka..

SLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIR SLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIR SLIIIIIIIIIIIR!
nej nej nej nej nej nej nej.... inte igen skrek jag.
Jag fick börja skotta igen, min granne hjälpte till lite också. Men det gick inte...
jag fick ringa efter Simon igen, och han sa att han skulle komma snart....

När jag satt där i bilen och funderade på om det verkligen var värt att åka till Elin så kom det en bärgningsbil som skulle på något sätt komma förbi min bil.
Grabbarna var trevliga och hoppade ur bilen och frågade om dom skulle putta på, jag tackade glatt JA, och JAG KOM LOSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Äntligen kunde jag åka hem till min barn och Rickard. När jag kommit en bit på vägen så upptäcker jag en NY skit grej, vindrutetorkarna funkar inte!! när jag märker det så börjar jag skratta. Jag stannade för att tanka bilen och frågade några gubbar som stod där vad felet kunde vara?!
Dom trodde det var en säkring som hade gått.
Som tur var så gjorde det inget, det snöade så lite så det behövdes inte att använda dem.
Jag körde i 60 hela vägen hem och nu är jag hemma.

1 kommentarer:

Gina sa...

kul att de blev en lyckad kväll.... mmm inte ens dom mäktigaste gudarna kan hindra vår party prinsessa från att festa till de. hoppas elin fick tillbax sin nalle,, hon måste ha vart full hehe,, ;)

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive