torsdag 4 februari 2010


Är naturgodis nyttigare än vanligt godis??

Det är nyttigare fetter i nötter än i choklad,man slipper massa färgämnen och tillsatser, vilka Du får i vanligt godis.

Men ur energisynpunkter inte så mycket mellan dessa olika typer av godis och det betyder att du inte kan äta mer av naturgodis än vanligt lösgodis. Mandel med yoghurtöverdrag innehåller tex ca 570 kcal och 39 g fett/100g, vanlig choklad innehåller ca 550 kcal och 34 g fett/100g.

*suck* jag som trodde mina "fisnötter" var nyttiga??

Källa: AfTONBLADET



0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive