tisdag 23 februari 2010
Har ni sett detta program på Mtv?? Jag såg det just nu när jag flippade runt bland kanaleran. Jag är en känslig tjej och har starka åsikter som vissa grejer, och detta gör mig sjuuuukt ARG!
Det som gör mig så upprörd är hur jag ser denna pappan till barnet behandlar sitt lilla barn. Han behandlar honom som han vore en påse skit!!!!!!!!
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag blir så upprör, det ***** ASET TAR INTE ANSVAR FÖR 5 ÖVRE!!!!!!!!!!!!!!! mamman får göra allt och hon är bara 16 år.....
och då menar jag ALLT!
och hon låter han gå ut varje dag och käka med vänner, bowla, dricka. han kan inte ens hålla om sitt barn.. :(

Att vara 16 år och få barn måste vara jätte tufft, jag har 19 när jag fick Emilio, och idag tyckte jag absolut att det är för ungt.
Men man växer oftast in i rollen som mamma och pappa, men båda måste vilja och kunna ge sitt barn kärlek och massor med tid annars går det inte.
En mamma har oftast känslor som aldrig en man kan få, vare sig det är ett adopterat eller biologiskt barn. En kvinna är en kvinna och kvinnor har andra känslor än en man.
Rickard var jätte duktig när Emilio kom, när det gäller kärlek till sitt barn och mig såklart. Men i ärlighetens namn när Emilio var ca 1 års så blev det tufft, Rickard och jag bråkade och vårat förhållande gick snett och det tog slut. Jag tog mitt ansvar till 100% och kämpade i 4 månader med sorgen att Rickard lämnat mig och Emilio. Men vi hittade tillbaks till varandra och vi började om.
Idag har vi mycket med oss i bagaget och kämpar som bara den med förhållandet, men vi älskar varandra och vi älskar våra barn, och som ni förstår är Rickard är JÄTTE bra pappa idag.
Det jag kan säga är ens förhållande blir ABSOLUT INTE BÄTTRE AV ATT SKAFFA ETT BAR!!!!
och att en kille som blir med barn med sin tjej i tonåren är jätte omogen och det krävs mycket av honom för att inse att han faktiskt har ett barn att ta hand om. Och tro mig, det är jätte tufft med ett litet spädbarn =)








Rickard och Elias


Rickard och Emilio




Rickard och Emilio


Jag och Emilio

*KÄRLEK*

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive