lördag 27 februari 2010
Hej och hå! Nu är jag lite trött faktiskt, jag har jobbat hela dagen idag
jag började klockan 07:00 och slutade nu 21:00.
Det har varit en bra dag,och jag tycker det är jätte kul att jobba dom få dagar jag testat på. Det är väldigt lugnt och jätte mysiga vårdtagare, men jag antar att det är tuffa perioder även där ibland.
Just nu är det två som har gått bort, Så nu är dom bara 6 stycken och då blir det väldigt lugnt.
Det är nästan bara käka,fika,toa,vila och sova =)
Idag kom svenska kyrkan och sjöng lite för dom gamla också och det var trevligt.
Klockan 13:00 hade jag rast, men jag åkte aldrig hem eller någon annanstans, jag drog till konsum bara och köpte två tidningar.
Sen gick jag och la mig i ett rum som bara personalen har, där finns en säng med filt,täcke och kuddar.
Jag kröp ner där och ringde några samtal till Rickard, mamma och barnakuten.
sen låg jag och läste ett bra tag.
Tillslut blev jag trött så jag ställde mobilen på 15 min och somnade, sen var det dags att börja jobba igen.
Så allt har gått bra och jag önskar jag kunde få mycket jobb där, men som det ser ut nu så verkar det inte bli så mycket, det handlar ju mer om vick till sommaren.

Jag har nyss kommit hem och tagit en dusch,känner att det skulle vara mysigt att bara sitta och mysa nu och sen krypa ner i sängen och sova.
Tyvärr känns det jobbigt med mig och Rickard just nu, känner inte ens för att krama honom, jag bara stör mig på saker med honom och han får mig att bli arg så fort jag kommer hem.
Så tråkigt när man känner och mår såhär, men jag tror det handlar om att det ligger så mycket i luften med mamma framför allt och ekonomin,barnen,sjukdomar och oro för annat.
Men jag tror han varit jätte duktig med barnen idag och jag hoppas att dom haft en bra dag.

Imorgon får jag min sladd till kameran och då kan jag börja ta kort och videoblogga igen ;D






Hittade en bild på när vi var på Kreta! åh va jag vill åka bort till ett soligt land!!

Ska snart sova, vi hörs mer imorgon. Då är det Rickards tur att jobba och jag ska ta hand om barnen. Elias är tydligen dålig igen *suck* börjar bli orolig för min lilla älskling. Ska ringa till privatläkaren på måndag igen och prata...

Sov sött goingar!! *kärlek*

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive