onsdag 17 februari 2010
gäääsp! ojojoj, jag somnade till när Elias tittade på film. När jag är riiktigt trött, så får jag tårar i ögonen och det rinner som bara den. Så jag kan aldrig dölja om jag är väldigt trött. Jag funderar lite på vad vi ska äta till kvällsmat, vi åt pennkakor till mellanmål,så kanske vi kan ta någon lättare kvällsmat då?!

Just nu dansar Elias glatt till mumin musik! vad tycker nu om mumin?
gillar era barn dem??

Emilio har kollat jätte mycket på Mumintrollet, dock var det något år sedan han tjatade om dom söta små trollen.
Elias har inte fastnat för såna filmer ännu, men han älskar musiken! ;D
Jag har alltid tyckt mycket om Mumin,min mamma är ju från Finland så det kan ju kännas lite extra trevligt med Mumin då.
Har även varit i Finland många gånger när jag var liten..*saknar*



Vi har också varit i Mumindalen i Åbo!
Det ligger på ö där dom har dom byggt upp Mumindalen på riktigt ( typ som Astrid lindgrens värld)
Dock var det länge sedan så jag mins inte allt,men vet att det var jätte spännande och mysigt ;)
Jag funderar starkt på om vi ska åka dit i sommar med barnen, men det finns ju många andra alternativ också som lockar. Men vi får se vad som händer..


Fint!!



hehehe var bara tvungen! Detta är våran kompis Matias som är från Finland, men bor här i Sverige just nu. Elias och speciellt Emilio älskar verkligen detta lilla Minmintroll. Han är jätte duktig med barn! *love*

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive