torsdag 25 februari 2010
Hej bloggen!

Det blev ett skit sent inlägg idag och bara ett, som vi vet så som vi hos mina föräldrar inatt. Min mamma fick ett tufft besked igår kväll och det gjorde henne ångestfull och ledsen. Och vi andra känner lika dant, men vi gör givetvis allt för att stötta henne och göra det på bästa sätt!

Idag så har dagen varit lång och vi har hunnit med mycket, klockan 11:00 så åkte jag och Elias till en privat läkare för att prata om hans matproblem och utslag. Vi tog prover mot mjölk och gluten och pratade. Klockan var redan 12:00 när vi kom hem till mamma och Emilio igen, vi slängde i oss mat för att sedan åka vidare till Ryhov som är Jönköpings länssjukhus.

Där gick vi till Öra,näsa och hals mottagningen för att träffa en läkare som hette Maria.
Elias och mamma väntade i väntrummet undertiden jag och Emilio gick in till Maria.
Först så fick vi träffa en läkarstudent som skull "testa" undersöka Emilio, sen kom Maria in och gjorde samma undersökning. Emilio var SKIT duktig och jämte honom satt en stolt mor och log.
Vi pratade om mycket och plötsligt så berättade Maria att han hade stora mandlar i halsen, och frågade om vi märkt något angående det.
Jag berättade om snarkningarna och hans "nattskräck" och det räckte med det. Maria sa att vi bör göra en operation på Emilio där man bränner bort en bit av mandlarna.

Jag själv hade jätte trångt i min hals, så när jag var ca 10-13 år så gjorde jag en halsmandel operation. Då gjorde man ju så att man tog bort allt, men idag bränner man bort lite av dem bara, och tydligen är det inte lika mycket risker med det. Så vi skrev på papper och sen var det bara att gå hem och vänta på en kallelse till operation...
Känns jätte bra att vi fick komma dit och kolla upp hans öron och hittade detta problem istället. Så det var tur att vi fick en kallelse att kolla upp hans öron!

På vägen hem så stannade vi vid en garnaffär, min söta mammi styckar en jätte fin tröja till mig som snart är färdig! =)
Hon behövde lite mer garn till den, så hon sprang in och köpte lite. Sen åkte vi hem till mitt gamla barndomshem. När vi är på väg upp för den dumma backen som jag fastnat i så står det en bil i vägen, gissa vem?
mm Rickard står mitt i öppningen in till infarten och kommer ingenstans, jag suckar och tänker än en gång hur trött jag är på snö och bilar. Simon kommer ut och hjälper till att putta, och vi spänner fast våran bil med deras bil och så drar vi upp den samtidigt som Rickard puttar och Simon backar. Eter ett tag så kunde bilen köras in på infarten.

jag säger hej till Rickard och ger han Elias, som vid det här laget borde sova. Han tar Elias och går in till mina föräldrars hus. Nu ska jag och Emilio åka till A6 ( köpcenter) och mysa lite.
Vi går först och käkar på Mc Donalds, sen går vi och kollar på kläder. Emilio har bra smak för att vara 4½ haha ;)
Han var jätte duktig, och testade olika kläder. Jag själv såg massor som jag velat titta mer på, men jag ville inte göra det tråkigt för Emilio så jag lät bli.
Men jag haffsade till mig två toppar och några armband i farten hehe

Det värsta jag vet är faktiskt kvinnor och går och shoppar med sina barn, alltså shoppar bara till sig själv och testar massa kläder, och snackar telefon och skiter i barnet totalt. Och så fort dom klagar lite så skriker mamman att dom ska vara tysta.... STACKARS BARN!
Hur kul är det att vara med för dem?? det är klart dom tröttnar. SHIT....

Emilio fick en jätte fin skinnimitation jacka från H&M och en cool t-shirt med en döskalle på,och ett par goa mysbrallor! Elias har så mycket fina kläder redan men han fick en söt t-Shirt med en bil på.

Vi fick även in på BR, jag ville köpa något litet till honom för att han varit så duktig.
Dock tjatade han bara om dinosaurier, men jag sa ett strängt NEJ!
han har faktiskt minst 15 stycken här hemma redan. Tillslut köpte jag det jag tyckte skull bli bra. Jag köpte något slags "slajm" ni vet sådant här kladdigt äckligt grönt?! Sen köpte jag en liten bilbok till Elias (han älskar bilar)
Och sen köpte jag Monsand som tydligen ska vara poppis. Någon slags sand som man kan forma och göra fina figurer med, och tydligen torkar det aldrig.

Jag själv haffsade åt mig en jätte fin röd topp från H&M med markerade axlar, en topp med blommor på och tuffa armband från Bik Bok.

Ja, jag har tagit kort på allt, men gissa vad? JAG GLÖMDE SLADDEN TILL KAMERA HOS MAMMA OCH PAPPA... =(

Nu är vi hemma och barnen sover, jag och Rickard sitter och glor lite på en dokumentär som heter "Flickan som aldrig blir stor" det är jätte spännande med dokumentärer och intressant att se hur andra folk har det i världen.

Imorgon har jag barnen själv fram till 14:40 sen kommer Rickard hem och då ska jag åka och jobba på det nya extrajobbet jag fick. Det ska bli skönt att komma bort och kul att arbeta lite så det ser jag fram i mot.

Det blev ett tråkigt inlägg idag, men man har sina dagar. Det är en tuff period just nu och jag mår ganska dåligt...

Hoppas ni har haft en jätte bra dag och att ni mår bra!!

Puss kram *love*



Fick en bild från festen hahaha

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive