fredag 26 februari 2010
Mön bloggisen!

Vi la oss ganska tidigt än vad vi brukar göra igår kväll.
Rickard låg på en madrass hos Elias, och jag och Emilio låg i min och Rickards säng. Det har blivit att vi ligger så nu för tiden, Elias sover till 90% hela natten när han känner att någon mer är i rummet. Emilio kan somna i sin säng i sitt rum, men han kommer alltid på natten och trängs med mig och Rickard. För Rickard och Emilio går det bra, men jag får PANIK! jag tycker det är varmt och trångt och både R och E snarkar så man blir galen.

Men mot sommaren måste vi få Emilio att bli trygg i sin säng så jag och Rickard får sova med varandra.

När klockan var 23:40 så vaknade jag att Elias grät jätte mycket, eftersom, Rickard ibland sover väldigt djupt och inte hör något så gick jag upp för att se vad det var.
När jag öppnade dörren så stod Rickard vid hans säng och det STANK spyor, Elias stod bara i blöja och grät. Jag tog honom till duschen så han fick duscha av honom alla spyor, han darrade och var jätte blek. Rickard fixade Elias säng och kastade in allt i tvättmaskinen och satte igång den. Efter jag duschat av Elias så gick jag och tog 4 vitpepparkorn, det sägs att man kan klara sig mot magsjuka om man käkar det. Och för vissa funkar det faktiskt...
jag bäddade med nya lakan i hans säng och gav han lite avslagen cola, och sen la sig Rickard på madrassen igen och efter ett tag somnade båda två. Natten var lugn och inget mer hände, varken jag eller Emilio känner något...än.... jag hade ont i magen igår men det gick över, men jag hade svårt att käka i morse. Vi får se vad som händer,jag tror jag drar och jobbar ändå om jag inte känner något i eftermiddag.

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive