måndag 12 april 2010
Det blev en film,jag hyrde filmen "Prinsessa" en svensk film av Teresa Fabik.
Tycker den var kanon bra och hade ett bra budskap med sig.Kända skådespelare som var med var Maria Lundqvist och Grete Havnesköld.
En sån här film får en att tänka lite längre.... och mer på vad livet handlar om som ung att hitta sitt rätta jag.



Rekommenderar denna film varmt och ger den 8 Z av 10 möjliga!

En prisessa... är det något alla tjejer vill bli?? jag försöker tänka tillbaka när jag var liten.Jag jag får svaga minnen om att även jag ville bli det,en dröm som aldrig blir sann,en dröm som bara kan finnas i fantasin.Många säger att ens bröllop är som att få bli en prinsessa för en dag och så är det kanske?

Jag är inte gift så jag har ingen aning om hur det känns att vara så finklädd och ska lova inför gud att alltid leva med denna man som jag har vid min sida.
För bara några månader sedan bestämde jag mig för att inte gifta mig förens jag vet till 100% att jag kan hålla löftet och kämpa för det.Som jag skrivit innan så har Rickard svikit mig och sårat mig djupt in i hjärtat.När allt lugnade ner sig så tog jag av mig min förlovningsring och sa till honom."OM du någon gång vill gifta dig med mig så får du kämpa som aldrig förr"
Då handlar det inte om veckor och månader utan snarare år...

Det viktigaste för mig i ett förhållande är att kunna lita på varandra och prata.Jag litar inte på Rickard och han kan inte prata med mig...att köra med öppna kort på bloggen såhär känns lite jobbigt men detta är verkligheten.
Frågan i huvudet kommer upp många gånger,när tar det slut? kommer detta gå?
man kan fråga sig varför man ens är kvar hos varandra??!!! jag själv är nästan för öppen och kan prata om nästan allt med alla.Rickard är tvärtom,visst kan han snacka men när det verkligen gäller så är han tyst och stänger in sig.Jag ställer mig denna fråga ofta och mitt huvud och det blir alltid samma svar
...Jag älskar Rickard så sjukt mycket och det som hänt var länge sedan.Hade han gjort mig illa fysiskt så hade jag aldrig stannat!! hade han gjort illa barnen hade jag nog dödat honom.. men han är inget monster,utan mer en kille som behöver jobba på vissa saker som jag tror många behöver där ute.Jag ser så mycket positivt med honom och det vinner över det onda och jag hoppas det förblir så.
Vi har två underbara ungar som vi fått och jag ser ingen anledning att bara dra när kärleken finns kvar.Man måste kämpa...kämpa kämpa

Nu är han hemma! han pussar mig på kinden och kallar mig Baby och min ängel.. På utsidan är jag hård och säger inte så mycket men på insidan ler jag.

Hepp,nog med "The deep talk" dags att hoppa i säng


PUSS på er söta prinsessor och prinsar *love*

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive