onsdag 21 april 2010
Hej bloggisen!

Nu har jag tränat,jag har kämpat som bara den!!GÖTTANS Zabina!!!
Och vågen visar att jag nästan gått ner 2kg redan,och det är tack vare att jag ätit bra mat och inte så mycket och tränat.
Jag blev så full i skratt när jag stod på löparbandet idag,jag kände mig som en hamster som sprang på ett hjul hahah jag vet inte varför men jag gjorde det.Och det stod en kille bredvid mig och han undrade säkert varför jag började fnissa lite för mig själv hehehe jag och mina tankar !


Just nu tittar vi på Hv71 och dom måste bara ta detta nu ;)
Barnen sover inte men Rickard försöker få dem att sova innan period 3 börjar,vi får se om han lyckas.Inget speciellt denna veckan som är planerat,vi trodde ju att Emilio skulle vara nyopererad också..Ska dock jobba hela helgen.

Mamma och pappa ska åka bort med några vänner och va kul,jag hoppas mamma verkligen får roligt.
För er som är nya läsare så fick vi veta i julas att min älskade mammi hade fått cancer...
det är inget jag pratar om i vardagen och inget jag tänker på jämt,men det finns i mitt undermedvetna och jag vet att det påverkar i min vardag och mitt liv och humör.
Mamma har opererats en gång och hon har påbörjat sina behandlingar,hon har inget hår kvar men hon är så fin i sin peruk och den ser jätte verklig ut.Så det är ingen som fattat att hon har peruk och det känns nog bra för henne.Men det är ju skit jobbigt att bära den hela tiden,den klias och man blir varm.Hon håller på att virka en mössa till sig själv och den blir nog bra nu när våran kommer och sommaren.Det är ju inne med hatt nu så jag får nog shoppa lite hattar till henne!
Men som kvinna så bör det vara grymt tufft att förlora sitt hår,speciellt om man är van att ha lite längre.
Mammi har varit på ett besök idag och hon ska vidare till Linköping för att se så det inte är något dom missat.Denna sjukdom är så VIDRIG och full av väntat hela tiden och det är nog det som gör att det blir så psykiskt jobbigt för oss alla!

Jag ber till gud och försöker leva i nuet och inte tänka så mycket på morgondagen.

Älskar dig mamma!! vet du det?

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil

Blog Archive