måndag 10 maj 2010
Hej bloggen!
idag har jag jobbat hela dagen,allt har gått bra och det har varit fullt upp och inte en lugn stund men tiden går snabbt så det är okej.Men visst är man slut i kropp och hjärna när man åker hem...

Hur är det mer er? om någon som beter sig dumt åt på jobbet? eller är kaxig och dryg mot dig?

Jag som person är lugn MEN när jag väl blir arg så blir jag galen och vild och kan vräka ur mig dom vidrigaste grejerna!
Men det som är bra med mig är att det tar tid innan jag faktiskt blir galen och det krävs mycket.
Dock inte för nära och kära,Rickard åker ju på en och en annan utskällning flera gånger om dagen om han inte passar sig,sen känner han till mina svaga punkter också.
Tillbaka till saken,jag trivs bra på jobbet och dom flesta kommer jag bra överens med.Men det finns en jag inte klarar av..
Hon ger mig små störda pikar hela tiden,utnyttjar mig som ny.Idag innan jag gick hem stod en kille, hon och så jag och snackade lite eller snarare dom,mig fnyste hon mest åt.
Hon tittade konstigt på mig när jag sa att jag jobbade igår också det lät typ såhär:
-Meh! jasså? jobbade du igår också??
-Jaa! sa jag glatt
Och så frågar killen plötsligt henne
-Fick du ledigt på skolavslutningen nu då?
-Ja det fick jag,jag ringde in ******* så hon tar mitt pass.
-Jaha vad bra säger killen
-Javisst är det!?? det var länge sedan man såg henne,jag fattar inte varför dom inte ringer in henne oftare hon är ju så duktig!
Jag blev helt paff! snacka om en pik mot mig,Den här tjejen hon snackar om är jätte duktig och varit där jätte länge som timvikarie och har även fler jobb och pluggar.Så jag har kanske tagit över mycket jobb som hon brukade ta innan.
Men det hon menar nu då är att hon hellre tar in ******* än mig.Och visst får hon tycka att ******* är mycket bättre osv.
Men att säga så framför mig tyckte jag var riktigt lågt! Det låter kanske inte så illa som det var och lät för mig.Jag stod där tyst jag var tvungen och fatta vad hon menade.MAN SÄGER INTE SÅ! **** störda tant usling!!!!!!!!!!
Som tur är går hon i pension nu och det kan banne mig behövas!!
Ucch.. hon var riktigt otrevlig idag,hon kör med mig och hon är bara allmänt dryg.Allt jag gjorde var fel också.
Jag har knäppt henne på näsan en gång innan och då skrattade hon lite nervöst, och förklarade hur hon menade.
Kanske är det därför hon inte gillar mig nu? för att jag vågade säga ifrån.

Idag brydde jag mig inte,jag svarade inte henne men gick ändå och gjorde det hon sa, och tittade knappt på henne,men var ändå inte otrevlig.
Jag sa hej då och log stort när jag gick hem....grejen är att om hon vill knäcka mig så får hon gräva djupare...

Så mycket jag gått igenom,och människor som förstört mina unga dagar i livet, och gjort mig sjukt illa!
Men dom fick mig inte..
Jag sitter ju här?!



0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil