tisdag 11 maj 2010
Godkväll bloggen! hur mår ni?? själv mår jag okej.. jag glömde skriva igår att Elias blivit sjuk igen. Han hade 39 graders feber igår,men idag har det varit ganska bra hela dagen.Jag har varit hemma med han idag men Emilio har varit på dagis,och eftersom han är förkyld igen så blir det ingen operation imorgon......har inga ord,det går bara åt fel håll helt enkelt =(
Lena har varit här idag och vi har pratat ut,jag mår alltid mycket bättre när jag fått prata med henne och när man kommer fram till bra saker som man inte tänkt på innan.

Mamma mår bra,hon är lite trött bara.Men det är ju inte så konstigt,att opereras för något sådant tar ju både fysiskt och psykiskt på krafterna.
Jag hoppas hon och pappa kommer hit på Tor eller Fred kväll,hade varit mysigt att vara med dem utan barnen.Tänkte vi kunde kolla på Avatar på Blue Rayen ;)
haha jaaaa jag kan absolut se den igen!!
Dom har inte sett den och det är ju katastrof!!!

Rickard jobbar kväll,och imorgon ska han åka och besikta mina föräldrars bil så han kommer sova hos dem inatt.På Torsdag åker han då till Sthlm med barnen,det känns jobbigt och det känns bra på samma gång.
Jag kommer sakna mina ungar som bara den,och kommer undra vad dom gör och hur dom mår.
Men det kommer bli skönt att kunna lata sig på månarna och kunna göra vad man vill och träffa sina vänner utan att tänka på barnen.

För er som inte vet så är Rickard alltså från Sthlm från början,han är uppväxt där med sin pappa Björn.Han mamma bodde nere i Malmö med hans bröder Freddie och Thommi.
När han var 18 år så träffade han en ung busig tjej i samma ålder via nätet.Dom blev direkt förälskade och snart blev hon gravid,dom flyttade då ner till Malmö och där fortsate ett underbart och hemsk liv...
För 4 år sedan så flyttade dom till Jönköping och började om...dom kämpar på än idag att glömma det förflutna som vilar på deras axlar.

Tänkte jag skulle kolla på en film nu igen,jag tror jag är en film älskare faktiskt :)
men det kanske ni tycker är bra? då kan ni se vad jag tyckte om filmen och kanske veta om ni ska se den eller ej.

Det blir en svensk film igen,och denna gången blir det en som heter "De ofrivilliga" som kom ut 2007.

“De ofrivilliga” är en film om människors, kanske framförallt oss svenskars, rädsla för att inte passa in. Vad händer när någon säger ifrån eller gör något oväntat? Ruben Östlund svarar på frågan oerhört träffsäkert och ger dig en underbar filmupplevelse. En lärare i fikarummet. En tonårstjej i en park. En kvinna på en buss. En äldre man på ett 60-årskalas. En kille på återträff med sitt gamla grabbgäng. Vad har de gemensamt? Inget, förutom att de alla tvingas underkasta sig gruppens obevekliga mekanismer. Regissören och manusförfattaren Ruben Östlunds nya film DE OFRIVILLIGA ger en omskakande och träffsäker bild av individens oförmåga att välja fritt under inflytande av en grupp. I fem separata episoder målas händelser upp som lockar till skratt, eftertanke och igenkänning. De enskilda individerna upplever att de inte har något val, men deras ”ofrivilja” att välja får konsekvenser.


Det ska bli intressant,jag skriver sen och säger vad jag tyckte!
In i sovrummet blir det med täcke och kanske några chips???

0 kommentarer:

Om Mig

Zabina
Tjenare! Zabina heter jag och är en tjej på 28 år. Jag bor i Habo som ligger utanför Jönköping. Här bor jag i en fin Villa med min sambo (snart man)Rickard våra två pojkar Emilio och Elias och våra 2katter och hunden Chica.Min blogg handlar om mitt liv som mamma, mitt jobb och även kärleken och syn på livet. En mycket personlig blogg. Häng med ;)
Visa hela min profil